A SEO alapjai: így építs ki erős online jelenlétet!
Kisvállalkozóként ma még talán nem fürdőzöl a pénzben, és nincsenek marketingcélra elégethető milliárdjaid. Azt azonban fontos felismerned, hogy a keresőoptimalizálás (rövidebb nevén SEO) megúszhatatlan kiadás, és ha az elején szívod is a fogad miatta, hosszú távon a pénztárcádnak dolgozik. Ebben a cikkben körüljárjuk a SEO-alapokat, milyen lehetőségek közt választhatsz.
A cikk időtartama: 8 perc
Szerző: Bánki Attila
Frissült: 2024.05.24.
Kulcsszó-kutatás: A SEO alfája és omegája
Kulcsszó-kutatás nélkül nincsen sikeres SEO-kampány. Gondolj rá úgy, mint egy aranybányász: egyes szavak és kifejezések kincset érhetnek neked, míg mások teljességgel haszontalanok. Megint mások esetében pedig alaposan mérlegelned kell, mennyi hasznot hozhatnak.
Ezt a feladatot érdemes profira bíznod, ha megteheted, aki több szempontot is figyelembe vesz a kulcsszavak összehasonlításakor, például, hogy mennyire relevánsak a témádhoz, milyen gyakran keresnek rájuk, és milyen sűrűséggel fordulnak elő a találatok között. De ne aggódj, önállóan is foglalkozhatsz vele, ha elsajátítod a SEO alapokat, például online tanfolyamaink egyikén.
Van néhány ingyenes eszköz, aminek jó szívvel ajánlhatjuk a használatát. Ilyen például
- a Google Ads kulcsszótervező, ami – ha regisztrálsz egy Google Ads fiókot – segít belőni a releváns kulcsszavakat és azok mennyiségét.
- A Semrush is rengeteg találó kulcsszó-ötlettel láthat el, ha már végképp kifogytál belőlük,
- az Ahrefs pedig a keresési trendekkel segít képbe kerülni, rámutatva, milyen kérdéseket tesznek fel az emberek egy adott kulcsszóval kapcsolatban.
Tartalomkészítés
Bármiben is utazol, fontos, hogy szenvedéllyel csináld – még SEO-szempontból is, hiszen a tartalomgyártás a marketinged megkerülhetetlen pillére. Minél alaposabban, színesebben és több szempontból tudod feldolgozni a szakterületedhez kapcsolódó témákat, annál jobb!
Ne légy szűkszavú, írd le részletesen a mondanivalód – a keresők ezt imádják. Az érdekes, eredeti és informatív tartalom növeli az oldal látogatottságát és ezzel párhuzamosan javítja a keresőmotorok rangsorolását is.
Írhatsz blogbejegyzéseket a vállalkozásodhoz kapcsolódó témákban, és megszórhatod őket képekkel, infografikákkal és videókkal, hogy gazdagítsd a tartalmat. Talán kísértést érzel, hogy a Chat GPT-re bízd a feladatot, de jobb, ha tudod: a hozzáértők egy perc alatt kiszúrják az ilyesmit. Abban viszont készséges asszisztensed lehet, hogy összeszedje a területhez kapcsolódó legfontosabb infókat, ezáltal egy vázat adva a tartalmadnak.
On-Site SEO
Ez a fogalom nem mást takar, mint az oldalat optimalizálását, hogy jobban megfeleljen a keresőmotorod követelményeinek. Ez már nem bányászat, hanem műalkotás, ahol minden részlet számít!
Ügyelj rá, hogy a hangzatos metacímeket -és leírásokat adj a cikkeidnek, mintha egy könyved próbálnál eladni (ezzel együtt nem kell kínosan bulvárosra venned). Tarts röviden és tömören az URL-jeidet, és szerepeltesd itt is a legfontosabb kulcsszavakat.
Használj minél több közcímet a tartalmaidban, amivel tagolod a szöveged: a könyves példánál maradva ezek lehetnek a fejezetcímeid, méghozzá különböző, H1-4 méretekben. Végül pedig pakold tele a tartalmaid minél több belső linkkel, és kapcsold össze a releváns aloldalakat, hogy a látogatód minél tovább maradjon!
Off-Site SEO
Ezennel elhagyjuk a weboldalad komfortját és kilépünk a net sűrű dzsungelébe. Az Off-Site SEO -val az oldaladon kívüli tényezőket optimalizálhatod, növelve annak hitelességét és relevanciáját. Ezt szolgálják
- az oldaladra mutató linkek, vagyis backlinkek,
- a közösségi média-megosztások
- és más online hivatkozások is.
A minőségi backlinkek a javítják az oldalad rangsorolását a keresőmotorokban. Fontos tudnod, a Google algoritmusa meglehetősen értelmes. Ezért elkerülhetetlen az organikus linképítés, tehát nem éri meg az autószerelő ismerősöd oldalán reklámoztatni a műköröm-márkádat, sőt az sem fog nagy hasznot hajtani, ha teleszórod mások oldalát a weboldalad linkjével. Ehelyett ott kell hivatkoznod a vállalkozásodra, ahol annak tényleg haszna és relevanciája van.
A közösségi médián való jelenlét és a tartalmak megosztása is növeli a weboldalad ismertségét és forgalmát. Bár ezek nem mindig játszanak szerepet a rangsorolásban, közvetett módon segíthetnek.
Az online említések, ahol a márkád vagy weboldalad neve link nélkül jelenik meg más oldalakon, szintén növelik a hitelességed. Ha például vendégcikkeket írsz más weboldalakra, akkor releváns backlinkeket szerezhetsz és új közönséget érhetsz el, de influenszerekkel vagy véleményvezérekkel is kapcsolatba léphetsz, akik népszerűsíthetik a tartalmaidat.
Íme, néhány eszköz, ami segít még tovább növelni a hitelességed:
- A Google Search Console egy ingyenes tool, amivel nyomon követheted a weboldalra mutató backlinkeket, és ellenőrizheted, hogyan indexelik a keresőmotorok.
- A BuzzSumo azonosítja a legnépszerűbb tartalmaidat és a legtöbbet osztott bejegyzéseidet, lehetőséget biztosítva arra, hogy kapcsolatba lépj a tartalmakat népszerűsítő személyekkel.
- A Pitchbox pedig egy outreach platform, ahol kapcsolatot építhetsz influenszerekkel és más weboldalak tulajdonosaival a linképítés és egyéb együttműködések érdekében.
Technikai SEO
Jóllehet nem a SEO legizgalmasabb pontja, de a SEO alapok elsajátításához a technikai SEO-val is meg kell barátkoznod. Ez nem más, mint a weboldalad színfalak mögötti irányítója, ami biztosítja, hogy technikai szempontból megfelelően működjön, és könnyen feltérképezhető legyen a keresőmotorok számára.
Az oldaladnál ma már alapkövetelmény, hogy mobilról nézve is kifogástalanul jelenjen meg és könnyen kezelhető legyen. Ennek persze elkerülhetetlen része a megfelelő sebesség is, amit a Google PageSpeed Insights segíthet felmérni.
Készíts XML oldaltérképet, hogy a keresőmotorok könnyen feltérképezhessék az oldaladat. Szerencsére ehhez sem kell különösebb tudomány, mivel számos ingyenes és fizetős eszköz létezik, amelyek automatikusan generálnak XML oldaltérképet, mint például a Yoast SEO vagy a Google XML Sitemaps a WordPress felhasználók számára, vagy az egyszerűen használható XML-sitemaps.com.
Emellett SSL tanúsítvánnyal is gondoskodnod kell az oldalad biztonságáról. Ez nem más, mint egy digitális tanúsítvány, ami a weboldalak közötti biztonságos kommunikációt segíti. Az SSL az angol „Secure Sockets Layer” rövidítése, és egy olyan titkosítási protokoll, amely védi az interneten keresztül küldött adatokat. Ne felejtsd el rendszeresen megújítani a tanúsítványt és ellenőrizni az érvényességét! Ha szeretnél közelebbről is megismerkedni a SEO alapjaival, nézz körül online marketing tanfolyamaink között.
Bánki Attila
Kategóriák
- Cikkek (41)
- Gondolataink (14)
- Home office (5)
- Humor (1)
- Infláció 2022 (1)
- Online Marketing Képzés (9)
- Smart HR (3)
- Tippek (9)
- Toborzás (1)
- Uncategorized (2)
- Válság (1)
- Vélemények (5)
- Webbyskill (4)