Kisvállalkozóként ma még talán nem fürdőzöl a pénzben, és nincsenek marketingcélra elégethető milliárdjaid. Azt azonban fontos felismerned, hogy a keresőoptimalizálás (rövidebb nevén SEO) megúszhatatlan kiadás, és ha az elején szívod is a fogad miatta, hosszú távon a pénztárcádnak dolgozik. Ebben a cikkben körüljárjuk a SEO-alapokat, milyen lehetőségek közt választhatsz.

A cikk időtartama: 8 perc

Szerző: Bánki Attila

Frissült: 2024.05.24.

Kulcsszó-kutatás: A SEO alfája és omegája

Kulcsszó-kutatás nélkül nincsen sikeres SEO-kampány. Gondolj rá úgy, mint egy aranybányász: egyes szavak és kifejezések kincset érhetnek neked, míg mások teljességgel haszontalanok. Megint mások esetében pedig alaposan mérlegelned kell, mennyi hasznot hozhatnak. 

Ezt a feladatot érdemes profira bíznod, ha megteheted, aki több szempontot is figyelembe vesz a kulcsszavak összehasonlításakor, például, hogy mennyire relevánsak a témádhoz, milyen gyakran keresnek rájuk, és milyen sűrűséggel fordulnak elő a találatok között. De ne aggódj, önállóan is foglalkozhatsz vele, ha elsajátítod a SEO alapokat, például online tanfolyamaink egyikén.


Van néhány ingyenes eszköz, aminek jó szívvel ajánlhatjuk a használatát. Ilyen például

  • a Google Ads kulcsszótervező, ami – ha regisztrálsz egy Google Ads fiókot – segít belőni a releváns kulcsszavakat és azok mennyiségét.
  • A Semrush is rengeteg találó kulcsszó-ötlettel láthat el, ha már végképp kifogytál belőlük,
  • az Ahrefs pedig a keresési trendekkel segít képbe kerülni, rámutatva, milyen kérdéseket tesznek fel az emberek egy adott kulcsszóval kapcsolatban. 

Bármiben is utazol, fontos, hogy szenvedéllyel csináld – még SEO-szempontból is, hiszen a tartalomgyártás a marketinged megkerülhetetlen pillére. Minél alaposabban, színesebben és több szempontból tudod feldolgozni a szakterületedhez kapcsolódó témákat, annál jobb! 

Ne légy szűkszavú, írd le részletesen a mondanivalód – a keresők ezt imádják. Az érdekes, eredeti és informatív tartalom növeli az oldal látogatottságát és ezzel párhuzamosan javítja a keresőmotorok rangsorolását is.

Írhatsz blogbejegyzéseket a vállalkozásodhoz kapcsolódó témákban, és megszórhatod őket képekkel, infografikákkal és videókkal, hogy gazdagítsd a tartalmat. Talán kísértést érzel, hogy a Chat GPT-re bízd a feladatot, de jobb, ha tudod: a hozzáértők egy perc alatt kiszúrják az ilyesmit. Abban viszont készséges asszisztensed lehet, hogy összeszedje a területhez kapcsolódó legfontosabb infókat, ezáltal egy vázat adva a tartalmadnak.

On-Site SEO

Ez a fogalom nem mást takar, mint az oldalat optimalizálását, hogy jobban megfeleljen a keresőmotorod követelményeinek. Ez már nem bányászat, hanem műalkotás, ahol minden részlet számít! 

Ügyelj rá, hogy a hangzatos metacímeket -és leírásokat adj a cikkeidnek, mintha egy könyved próbálnál eladni (ezzel együtt nem kell kínosan bulvárosra venned). Tarts röviden és tömören az URL-jeidet, és szerepeltesd itt is a legfontosabb kulcsszavakat.

Használj minél több közcímet a tartalmaidban, amivel tagolod a szöveged: a könyves példánál maradva ezek lehetnek a fejezetcímeid, méghozzá különböző, H1-4 méretekben. Végül pedig pakold tele a tartalmaid minél több belső linkkel, és kapcsold össze a releváns aloldalakat, hogy a látogatód minél tovább maradjon!

Off-Site SEO

Ezennel elhagyjuk a weboldalad komfortját és kilépünk a net sűrű dzsungelébe. Az Off-Site SEO -val az oldaladon kívüli tényezőket optimalizálhatod, növelve annak hitelességét és relevanciáját. Ezt szolgálják

  • az oldaladra mutató linkek, vagyis backlinkek,
  • a közösségi média-megosztások
  • és más online hivatkozások is.

A minőségi backlinkek a javítják az oldalad rangsorolását a keresőmotorokban. Fontos tudnod, a Google algoritmusa meglehetősen értelmes. Ezért elkerülhetetlen az organikus linképítés, tehát nem éri meg az autószerelő ismerősöd oldalán reklámoztatni a műköröm-márkádat, sőt az sem fog nagy hasznot hajtani, ha teleszórod mások oldalát a weboldalad linkjével. Ehelyett ott kell hivatkoznod a vállalkozásodra, ahol annak tényleg haszna és relevanciája van.

A közösségi médián való jelenlét és a tartalmak megosztása is növeli a weboldalad ismertségét és forgalmát. Bár ezek nem mindig játszanak szerepet a rangsorolásban, közvetett módon segíthetnek.

Az online említések, ahol a márkád vagy weboldalad neve link nélkül jelenik meg más oldalakon, szintén növelik a hitelességed. Ha például vendégcikkeket írsz más weboldalakra, akkor releváns backlinkeket szerezhetsz és új közönséget érhetsz el, de influenszerekkel vagy véleményvezérekkel is kapcsolatba léphetsz, akik népszerűsíthetik a tartalmaidat.

Íme, néhány eszköz, ami segít még tovább növelni a hitelességed:

  • A Google Search Console egy ingyenes tool, amivel nyomon követheted a weboldalra mutató backlinkeket, és ellenőrizheted, hogyan indexelik a keresőmotorok.
  • A BuzzSumo azonosítja a legnépszerűbb tartalmaidat és a legtöbbet osztott bejegyzéseidet, lehetőséget biztosítva arra, hogy kapcsolatba lépj a tartalmakat népszerűsítő személyekkel.
  • A Pitchbox pedig egy outreach platform, ahol kapcsolatot építhetsz influenszerekkel és más weboldalak tulajdonosaival a linképítés és egyéb együttműködések érdekében.

Technikai SEO

Jóllehet nem a SEO legizgalmasabb pontja, de a SEO alapok elsajátításához a technikai SEO-val is meg kell barátkoznod. Ez nem más, mint a weboldalad színfalak mögötti irányítója, ami biztosítja, hogy technikai szempontból megfelelően működjön, és könnyen feltérképezhető legyen a keresőmotorok számára.

Az oldaladnál ma már alapkövetelmény, hogy mobilról nézve is kifogástalanul jelenjen meg és könnyen kezelhető legyen. Ennek persze elkerülhetetlen része a megfelelő sebesség is, amit a Google PageSpeed Insights segíthet felmérni. 

Készíts XML oldaltérképet, hogy a keresőmotorok könnyen feltérképezhessék az oldaladat. Szerencsére ehhez sem kell különösebb tudomány, mivel számos ingyenes és fizetős eszköz létezik, amelyek automatikusan generálnak XML oldaltérképet, mint például a Yoast SEO vagy a Google XML Sitemaps a WordPress felhasználók számára, vagy az egyszerűen használható XML-sitemaps.com

Emellett SSL tanúsítvánnyal is gondoskodnod kell az oldalad biztonságáról. Ez nem más, mint egy digitális tanúsítvány, ami a weboldalak közötti biztonságos kommunikációt segíti. Az SSL az angol „Secure Sockets Layer” rövidítése, és egy olyan titkosítási protokoll, amely védi az interneten keresztül küldött adatokat. Ne felejtsd el rendszeresen megújítani a tanúsítványt és ellenőrizni az érvényességét! Ha szeretnél közelebbről is megismerkedni a SEO alapjaival, nézz körül online marketing tanfolyamaink között.