Bár a TikTok világhódító útja alig 8 éve indult, a történetét meghökkentő fordulatok tarkítják. Íme, egy kis zanzásított TikTok-történelem, megtűzdelve néhány statisztikával, amitől a földig zuhan majd az állad.

A cikk időtartama: 6 perc

Szerző: Bánki Attila

Frissült: 2024.04.18.

1. Karantén nélkül nem lenne TikTok

A TikTok kínai leánykori nevén Douyin – így keresztelte el még 2016-ban a Kínai Bytedance nevű tech cég. Bár a platform Kína-szerte tarolt, az alapító Zhang Yiming kezdettől fogva exportcikknek szánta, így 2017 szeptemberében elstarolt a nemzetközi piacon is. 

A nagy áttörést mégis a 2018-as év hozta el, amikor egy másik kínai appal, a musical.ly-vel egyesült. A zenés-videós app berobbanásához azonban a koronavírus miatti lezárások is kapóra jöttek, így hamar a karanténban unatkozók kedvence lett, akik belevágtak a videókészítésbe és felfedezték a TikTok marketingben rejlő lehetőségeket is.

2. 1.7 milliárdan lógnak rajta világszerte

Ez a világ népességének közel egynegyede, ami már csak azért is egyedülálló eredmény, mert az Instagramnak hat, a Facebooknak pedig négy év kellett ahhoz, hogy átlépje az egymilliárd felhasználós álomhatárt – a TikTok esetében ez mindössze három év alatt sikerült.

Hozzávehetjük még az eredeti kínai Douyin 600 millió felhasználóját, így már közel 2 milliárd fős felhasználói bázisról beszélhetünk. Apropó, ha már Douyin:

3. A TikTok és a Douyin tök egyforma, mégis más

Bár a megjelenésük és a funkciójuk ugyanaz, és a TikTok marketinghez hasonlóan tudod népszerűsíteni a márkádat a Douyinen is, a két felület közt nincs semmiféle interakció és a felhasználók nem látnak rá egymás posztjaira. A kínai appon azonban van néhány extra funkció, mint például a fotóalapú keresés, illetve az appon belüli webshopok.

4. Már rég idetaláltak a felnőttek is

Bár még mindig a tinik és a fiatal felnőttek kedvence, a TikTok lassan levetkőzi a sztereotípiát, miszerint csak a Z-generációsok játszótere:

  • A 25 és 34 közöttiek mostanra már több mint a felhasználók egynegyedét teszik ki,
  • közel felük pedig 18 fölötti,

ami TikTok marketing szempontból sem elhanyagolható: cégként itt olyan közönségre lelhetünk, akik nyitottak és lelkesek az újdonságok iránt, ráadásul nem restek a zsebükbe nyúlni. 

5. Nem kevesebb, mint 154 országban találkozhatunk vele

Az addiktív, színes-szagos tartalmak már 154 országban elérhetők, magát az appot pedig eddig 75 nyelvre fordították le. 

Ennek a sokszínűségnek hirdetőként te is hasznát veheted, hiszen a 154-ből bármelyik ország lakosságát targetálhatod a TikTok marketing tevékenységeddel. Ehhez érdemes felkeresned a helyi mikroinfluenszereket is egy jó ajánlattal.

6. India nincs ezek közt az országok közt

A világ népességének egy jókora szelete esett el a TikTokozási lehetőségtől, amikor – a 200 millió aktív felhasználó legnagyobb bánatára – Indiában betiltották a TikTokot, tartalomgyártók ezreit fosztva meg a TikTok marketing lehetőségétől és a bevételüktől is.

Mindez egy Kínával való határvita következménye, amit követően az országban összesen 200 kínai appot tiltottak be. És bár a TikTok azóta több ízben próbált tárgyalni a kínai kormánnyal, végül feladták, mert India még a belengetett 1 milliárd dolláros (!) helyi befektetés ellenére sem kért belőlük.

7. A TikTokozók közel harmada keres évi 100 ezer dollár, vagyis 36 millió forint fölött

Nem az influenszerekről beszélünk, hanem az átlagfelhasználókról! Ez a statisztika rávilágít, hogy a felhasználók zöme a tehetősebb társadalmi rétegekből kerül ki. 

Talán nem is kell beszédesebb adat, hogy átlásd, a TikTok marketingben rejlő lehetőségek gyakorlatilag korlátlanok. Ha kedved támadt belevágni, online is könnyen elsajátíthatod az alapokat.

8. Egy átlagos felhasználó napi 1.5 órát tölt a TikTokon

Ez elsőre talán nem is hangzik extrém soknak, de gondolj bele: ez annyi, mint két iskolai óra vagy egy komplett focimeccs időtartama, vagy egy átlagos felnőtt ébren töltött idejének az egytizede. 

Ennyi idő alatt tartalmak százait lehet átpörgetni és tucatjait lehet értő figyelemmel végignézni. A kérdés, hogy köztük lesz-e a tiéd is? 

9. A Z-generációsok közel fele keres a TikTokon a Google helyett.

Úgy tűnik, lassan a Google ideje is lassan lejár: miért is kérdezgetnék a fiatalok a keresőt, ha

  • a generatív AI másodpercek alatt személyre szabja a választ,
  • a TikTokon pedig videós, szórakoztató formában informálódhatnak bármiről, ami érdekli őket?

Minden arra utal, hogy a tizenévesekben erős a tudásszomj, még akkor is, ha nem a tankönyvekkel csillapítják. TikTok videó készítéskor bátran gondolkodj edukatív marketingtartalmakban, amikkel nemcsak értékesíthetsz, hanem értékeket is átadhatsz!

Mivel meglehetősen nagy az érdeklődés TikTok témában, ezért a cikket folyamatosan frissítjük és egészítjük ki. Ha valami elavult benne, szólj nekünk!  Ha pedig szeretnéd közelebbről megismerni a TikTok hirdetési típusait, mielőtt még pénzt költenél, ezt megteheted TikTok-hirdetések képzésünkön.