Egyszerre szuperhős, stratéga és diplomata: bemutatjuk, milyen sokrétű a social media manager szerepe!
A social media manager a digitális világ nélkülözhetetlen háttérszereplője: olyan, mint a bábjátékos a színfalak mögött. Ő az, akik a posztok mögött áll, és minden egyes bejegyzést mesterien megkomponál. De mit is csinál pontosan? Nézzük meg közelebbről ezt feladatkört, és azokat a piaci előnyöket, amelyeket ez a szerep kínál!
A cikk időtartama: 6 perc
Szerző: Bánki Attila
Frissült: 2024.07.22.
1. Stratégiaalkotás és tervezés
A social media manager elsődleges feladata egy átfogó stratégia kidolgozása. Ez nem merül ki abban, hogy eldöntik, mikor és mit posztoljanak! Alapos piackutatást végeznek, aminek keretében elemzik a versenytársakat és meghatározzák a célokat is, akár egy teljes évvel előre. Itt tehát minden lépést tudatosan meg kell tervezni.
2. Tartalomkészítés
A tartalomkészítés a social media manager munkájának kétségtelenül a legkreatívabb része. Ide tartozik a szövegek megírása, a képek szerkesztése, vidék összevágása. Ám az önmagában még kevés, hogy ezeket a tartalmakat esztétikussá és vonzóvá teszik, hiszen a posztoknak tartalmilag is meg kell ragadniuk a követőt! Az igazi szuperképesség tehát abban rejlik, hogy ráérezzenek, mi az, amire a célközönség nagyrészt bemozdul, és ami erős reakciót válthat ki még az ingerektől túlcsorduló online világban is.
3. Közösségépítés
Bár a social media manager legfőbb dolga, hogy forgalmat generáljon az oldaladon és a közösségi médiádban, ez még önmagában nem elég. Fontos, hogy a követőket aktívan lájkoló, kommentelő virtuális közösséggé tegye, ahol van helye a párbeszédnek. Ez magában foglalja a velük való kommunikációt, a kommentekre és üzenetekre való válaszadást, de az esetleges panaszok, viták, feszült helyzetek kezelését is. Ehhez nem árt némi diplomáciai készség!
4. Elemzés és riportálás
A social media manager nem csak posztol, hanem folyamatosan nyomon követi a kampányok eredményeit is. Adatokat elemez, jelentéseket készít és stratégiát optimalizál a lehető legjobb eredmények elérése érdekében. Figyelemmel kíséri a versenytársakat is. Elemzik a tevékenységüket, stratégiájukat és eredményeiket, hogy mindig egy lépéssel előttük járhasson. Olyan ez, mint egy sakkjátszma, ahol a cél, hogy ki tudd következtetni az ellenfél következő lépését.
5. Az influenszerek kezelése
A márkaépítés a social media manager egyik legfontosabb feladata. Folyamatosan azon dolgozik, hogy a márka arculata és üzenete egységes legyen, és pozitív benyomást keltsen a követőkben. A márkaépítésben kulcsszerepet játszhatnak az influenszerek. A social media manager feladata, hogy felkutassa, kapcsolatba lépjen és együttműködjön velük. Ez olyan, mint a casting a filmek előtt – meg kell találni a tökéletes sztárt, aki a márkád arca lehet!
6. Hirdetések kezelése
A fizetett hirdetések kezelése szintén a social media manager hatáskörébe tartozik. Ide tartozik a kampányok megtervezése, a célcsoportok meghatározása, a költségvetés kezelése és a hirdetések teljesítményének nyomon követése is. Ez alapján tehát egyértelmű, hogy a social media managernek pénzügyi felelőssége is van: méghozzá az, hogy a legtöbbet hozza ki a hirdetésre fordítandó keretedből.
7. Kampányok szervezése
A különféle kampányok megalkotása és lebonyolítása szintén a social media manager feladata. Legyen szó nyereményjátékokról, promóciókról, flash mobról vagy egyedi eseményekről, minden kampány mögött gondos tervezés és szervezés áll. Ő a digitális rendezvényszervező, akik mindig készen áll egy újabb show-ra.
8. Folyamatos tanulás
A közösségi média világa gyorsan változik, és a social media managernek lépést kell tartania a legújabb trendekkel és technológiákkal. Folyamatosan képzi magát, új eszközöket és módszereket sajátít el, hogy mindig naprakész maradjon. Olyan, mint egy digitális szuperhős, akik mindig készen áll a következő bevetésre.
Tags In
Bánki Attila
Kategóriák
- Cikkek (41)
- Gondolataink (14)
- Home office (5)
- Humor (1)
- Infláció 2022 (1)
- Online Marketing Képzés (9)
- Smart HR (3)
- Tippek (9)
- Toborzás (1)
- Uncategorized (2)
- Válság (1)
- Vélemények (5)
- Webbyskill (4)