Ha az online marketing iránt érdeklődsz, vagy már marketingesként dolgozol, akkor pontosan tudod, hogy a részterületek tárháza milyen széles spektrumot ölel fel. Vannak élethelyzetek, amikor átfogó tudásra van szükség, és van, amikor egy-egy téma gyors felfrissítésére. A Google Analytics 4 képzésünket ez utóbbi szituációra ajánljuk. Cikkünkben Dajka Gábor, marketingszakértő, business coach meséli el a képzéssel kapcsolatos tapasztalatait.

Az interjút készítette: Madarász Juli, virtassistant.hu

Régóta marketingesként dolgozol. Miért döntöttél a Google Analytics 4 képzés mellett?

17 éve kezdtem el ezzel foglalkozni, – a marketinggel való kapcsolatom lassan felnőtt korba ér. Ennyi idő alatt letisztázódott, hogy mik azok a fő csapásvonalak, amikkel első sorban segíteni tudok az ügyfeleimnek. Ezek egyébként elsősorban a szövegírás reklámpszichológiai és fogyasztáslélektani alapokon, a Google Ads és a Facebook hirdetések kezelése.

A GA4 kezelése nem tartozik a fő területeim közé, – a hirdetések mérőszámai ezek nélkül is jól lekövethetőek. Viszont az e-kereskedelmi partnereim esetében elengedhetetlen, hogy ezeket a statisztikákat is mélységeiben lássam át.

Azt tapasztaltam, hogy hiába a több év tapasztalat, az Universal felületén megszokott beállítások nehézkesen átültethetőek a GA4 felületére. Bár a súgó segítségével egyedül is feltérképezhettem volna az új felületet, szerettem volna minél gyorsabb áttekintést kapni. Ehhez kerestem képzést.

Webbyskill 10 napos trial képzés

És miért pont Webbyskill képzésére esett a választásod?

Sajnos először nem a Webbyskill mellett döntöttem. Egy másik online tananyagot is elvégeztem, de úgy éreztem, hogy a másik hely nem volt elég felhasználóbarát, és alapos. Nem adott teljes képet a GA4 lehetőségeiről. Ezért keresgéltem tovább.

Szerencsére a Webbyskill képzéssel nem nyúltam mellé, itt valóban azt kaptam, amit szerettem volna.

A képzés kiválasztás fő szempontjai nálam a következők voltak: olyan Google Analytics 4 tudásanyagot kerestem, amit online, a saját tempóban tudok feldolgozni.

Kiemelném, hogy az oktató végig odafigyelt rá, hogy a szakszavakról részletes magyarázatot adjon, emiatt nem csak haladóknak, kezdők számára is ajánlom. Saját tapasztalataim alapján a képzés minden kis és középvállalkozás számára aranyat ér, – különösen sokat profitálhatnak belőle azok, akik webáruházat üzemeltetnek.

Mi tetszett még a képzésben? Kinek ajánlanád a GA4 képzést?

Számomra a legfontosabb kritérium az volt, hogy teljes körű képet kapjak a GA4 felületéről. Plusz extra, hogy a leckék kisebb egységekre bontva, logikusan lépésről lépésre vezettek végig a tudnivalókon.

Sokkal nagyobb hasznát látom annak, ha valaki tisztába teszi az alapokat, és nem a legújabb trendeket hajszolja. Az analitikák értelmezése pedig ilyen alapnak számít. Sajnos elég kevés mikrovállalkozó böngészi rendszeresen és tudatosan a statisztikáit, és még ennél is kevesebben tudnak az adatokból helyes következtetéseket levonni. Sok vállalkozó nem is gondolná, hogy mennyi mindenre kapna választ az Analyticstől, ha helyesen lenne beállítva és tudná kezelni a riportokat.

Bárkinek, aki szeretne tisztább képet kapni a mutatószámairól, és ezáltal szeretne megalapozottabb döntéseket hozni a hirdetési költségeiről, és a marketing aktivitásairól, annak hasznára válik ez a tudás.

Dajka Gábor, DG – online marketing és pszichológia