Fontos gyermekvédelmi változtatás a YouTube-on
Gyerekeknek szólnak e a videóid vagy sem? Mától kell beállítani.
A cikk időtartama: 2 perc
Szerző: Bánki Attila
Ha tartalom készítő vagy (YouTuber, „videós”, influencer, vagy csak van csatornád, és töltesz fel videókat) vagy ha célcsoportod a „gyerekek” akkor a napokban fontos változásokról tájékoztatott a YouTube.
Ha hirdetéseket állítasz be, akkor fontos, hogy képben maradj. Ne maradj le és mindig legyél képben a legfrissebb változásokról.
Mint, az tudjuk, korábban több probléma merült fel azzal, hogy hogyan lehet / szabad gyerekeknek szánt tartalmakat gyártani, megjeleníteni, és hogyan lehet (ha lehet egyáltalán, vagy etikus e) gyerkeknek hirdetni ezek mellett a videók mellet vagy úgy általában gyerekeknek reklámozni a YouTube-on.
Tavaly szeptemberben, már volt egy bejelentés, amiben egy fontos dolgot mondott ki a YouTube:
Nothing is more important than protecting kids and their privacy (semmi sem lehet fontosabb, mint a gyerek és azok magánéletének védelme)
YouTube Offical Blog
A probléma onnan származik, hogy nagyon sok az un. „family content”, aminek célcsoportja a gyerekek is. Viszont:
- e tartalmak mellett megjelenő hirdetések jogszerűsége, etikussága több kérdést is felvetett, sőt kimondottan problémás volt
- valamint a család tagjai között megosztott „kütyük” szúlői felülgyelete szinte lehetetlen
Most ennek próbál meg utána menni a Google.
A változásról
- Minden videót készítőnek meg kell jelölnie az általa készített videót, hogy azt gyermekeknek vagy nem gyermekenek készítette. Amennyiben gyerekeknek, akkor az összes adatot, ami ebből a videóból származott gyermekektől származónak kell tekinteni – függetlenül a néző korától.
- Mától kezdve a YouTube nem fog személyre szabott hirdetéseket vagy egyes funkciókat – például kommenteket, Storykat, élő csevegést, értesítéseket stb. – megjeleníteni a gyerekeknek készült videókban. (!)
Mi számít gyermekeknek szánt tartalomnak a YouTube-on?
- mi a videó tárgya (pl. oktatási célú tartalom óvodások számára);
- a videó megcélzott vagy tényleges közönsége gyermekekből áll-e;
- szerepel-e a videóban gyermekszínész vagy gyermekmodell;
- szerepel-e a videóban gyermekek számára vonzó karakter, híresség vagy játékszer, ideértve az animált karaktereket és a rajzfilmfigurákat is;
- a videó nyelvezete gyermekek számára is érthető-e;
- szerepel-e a videóban gyermekek számára vonzó tevékenység, például szerepjáték, egyszerű dalok vagy játékok, illetve kisgyermekkori oktatási tartalom;
- tartalmaz-e a videó gyermekek számára készült dalokat, történeteket vagy verseket;
- bármilyen egyéb információ, amely segíthet a videó közönségének meghatározásában, például a tartalom közönségére vonatkozó, tapasztalati úton szerzett esetleges bizonyítékok.
- hirdetik-e a tartalmat gyermekeknek.
Ha a tartalmadra igaz a fentiek közül néhány, ez még nem jelenti automatikusan azt, hogy gyermekeknek készült tartalomról van szó. Tartalmad és a fenti szempontok értékelésekor gondosan meg kell vizsgálnod, kiket próbálsz elérni a videóiddal
YouTube Support
Mit kell beállítani ha vannak videóid?
- Ha van YouTube csatornád, (és még nem tetted meg) akkor be kell állítanod, hogy a az gyerkeknek szól-e vagy sem.
- Az egyes videóid gyerkeknek szólnak e vagy sem.
Beállítási szintek:
A cikket folyamatosan frissítjük!
Forrás / hasznos:
Tags In
Bánki Attila
Kategóriák
- Cikkek (44)
- Gondolataink (14)
- Home office (5)
- Humor (1)
- Infláció 2022 (1)
- Online Marketing Képzés (9)
- Smart HR (3)
- Tippek (9)
- Toborzás (1)
- Uncategorized (2)
- Válság (1)
- Vélemények (5)
- Webbyskill (4)