Gyerekeknek szólnak e a videóid vagy sem? Mától kell beállítani.

A cikk időtartama: 2 perc

Szerző: Bánki Attila

Ha tartalom készítő vagy (YouTuber, „videós”, influencer, vagy csak van csatornád, és töltesz fel videókat) vagy ha célcsoportod a „gyerekek” akkor a napokban fontos változásokról tájékoztatott a YouTube.

Ha hirdetéseket állítasz be, akkor fontos, hogy képben maradj. Ne maradj le és mindig legyél képben a legfrissebb változásokról.

Mint, az tudjuk, korábban több probléma merült fel azzal, hogy hogyan lehet / szabad gyerekeknek szánt tartalmakat gyártani, megjeleníteni, és hogyan lehet (ha lehet egyáltalán, vagy etikus e) gyerkeknek hirdetni ezek mellett a videók mellet vagy úgy általában gyerekeknek reklámozni a YouTube-on.

Tavaly szeptemberben, már volt egy bejelentés, amiben egy fontos dolgot mondott ki a YouTube:

Nothing is more important than protecting kids and their privacy (semmi sem lehet fontosabb, mint a gyerek és azok magánéletének védelme)

YouTube Offical Blog

A probléma onnan származik, hogy nagyon sok az un. „family content”, aminek célcsoportja a gyerekek is. Viszont:

  • e tartalmak mellett megjelenő hirdetések jogszerűsége, etikussága több kérdést is felvetett, sőt kimondottan problémás volt
  • valamint a család tagjai között megosztott „kütyük” szúlői felülgyelete szinte lehetetlen

Most ennek próbál meg utána menni a Google.

A változásról

  1. Minden videót készítőnek meg kell jelölnie az általa készített videót, hogy azt gyermekeknek vagy nem gyermekenek készítette. Amennyiben gyerekeknek, akkor az összes adatot, ami ebből a videóból származott gyermekektől származónak kell tekinteni – függetlenül a néző korától.
  2. Mától kezdve a YouTube nem fog személyre szabott hirdetéseket vagy egyes funkciókat – például kommenteket, Storykat, élő csevegést, értesítéseket stb. – megjeleníteni a gyerekeknek készült videókban. (!)

Mi számít gyermekeknek szánt tartalomnak a YouTube-on?

  • mi a videó tárgya (pl. oktatási célú tartalom óvodások számára);
  • a videó megcélzott vagy tényleges közönsége gyermekekből áll-e;
  • szerepel-e a videóban gyermekszínész vagy gyermekmodell;
  • szerepel-e a videóban gyermekek számára vonzó karakter, híresség vagy játékszer, ideértve az animált karaktereket és a rajzfilmfigurákat is;
  • a videó nyelvezete gyermekek számára is érthető-e;
  • szerepel-e a videóban gyermekek számára vonzó tevékenység, például szerepjáték, egyszerű dalok vagy játékok, illetve kisgyermekkori oktatási tartalom;
  • tartalmaz-e a videó gyermekek számára készült dalokat, történeteket vagy verseket;
  • bármilyen egyéb információ, amely segíthet a videó közönségének meghatározásában, például a tartalom közönségére vonatkozó, tapasztalati úton szerzett esetleges bizonyítékok.
  • hirdetik-e a tartalmat gyermekeknek.

Ha a tartalmadra igaz a fentiek közül néhány, ez még nem jelenti automatikusan azt, hogy gyermekeknek készült tartalomról van szó. Tartalmad és a fenti szempontok értékelésekor gondosan meg kell vizsgálnod, kiket próbálsz elérni a videóiddal

YouTube Support

Mit kell beállítani ha vannak videóid?

  • Ha van YouTube csatornád, (és még nem tetted meg) akkor be kell állítanod, hogy a az gyerkeknek szól-e vagy sem.
  • Az egyes videóid gyerkeknek szólnak e vagy sem.

Beállítási szintek:

A cikket folyamatosan frissítjük!

Forrás / hasznos:

youtube.com, YouTube Creators,