A nemzetközi gigacégek jó gyakorlatait itthon is érdemes elsajátítani a hirdetőknek. A legjobb, hogy nem kell csilliárdokat fektetned egy-egy jó ötlet kivitelezésébe. Célozd meg a közönséged szívét, és ha eltalálod, maguk gondoskodnak majd a további tartalmak legyártásáról. Az alábbi merész húzások és a legjobb TikTok videók többmillió követőt és megtekintést eredményeztek a nagy márkáknak.

A cikk időtartama: 8 perc

Szerző: Bánki Attila

Frissült: 2024.03.02.

1. Chipotle

Az amerikai mexikói étteremlánc volt az első ismert franchise, akik regisztráltak a felületen, és azóta is lázban tartják a követőket az izgalmas kihívásokkal. 

Lid-flip kihívásukra például nem kevesebb, mint 111 ezer videó érkezett, de még a saját táncukat is kifejlesztették #Guacdance néven, amit aztán tömegek próbáltak elsajátítani a kamera előtt. 

Kétségtelenül a legjobb TikTok videók sorába tartozik az a több mint 7 millió lájkot kapott poszt, ahol egy srác kukoricával teli burritótálat rendel. Igaz, a srác korábban már berobbant egy videóval, amiben azt ecseteli, mennyire imádja a kukoricát.

Mindez jó példa arra, hogyan használhat egy márka egy már létező mémet a saját marketingcéljaira. A Chipotle mesteri szintre emelte a TikTok-marketinget, de ezt szerencsére te is megteheted, ha elsajátítod az alapokat.

2. DuoLingo

Ki ne ismerné a zöld bagoly képével fémjelzett nyelvtanuló applikációt? Duo, a Bagoly a TikTokon külön személyiséget kapott – méghozzá egy főgonoszét. Hogy miért? Ennek az az oka, hogy a DuoLingo értesítéseket küld, amikor a felhasználó nem fejezi be a nyelvleckéjét.

Ahelyett, hogy ezen megsértődtek volna, a DuoLingo is poénra vette a dolgot és posztolni kezdett a terrorbagolyról, ami kísérteni fog, ha nem fejezed be a feladatokat, vagy épp Google Translate-et használsz. 

Tanulság? Nem kell mindig arra törekedned, hogy a lehető legjobb színben tűnj fel a követőid előtt! Hagyd, hogy ők határozzák meg, mitől leszel szerethető, és bátran állj bele!

3. GoPro 

A közismert hordozható kameránál adja magát a kihívás: vajon milyen hajmeresztő körülményeknek képes ellenállni? A GoPro már a YouTube-on is tesztelgette a halszemoptikás eszköz határait, mióta azonban berobbantak a TikTokra, a követőkön a sor. 

Most már ők posztolják a legjobb TikTok videókat, és ha a cég kiválasztja őket, különböző díjak, pénz és új termékek üthetik a markukat, nem is beszélve a felület kínálta publicitásról. 

Eközben – mintegy mellesleg – arról is meggyőződhetünk, hogy a go pro a sivatagi homoktól a sarkköri mínuszokig rengeteg környezetben helytáll, ami mindent elmond a termék minőségéről. A lényeg: ne győzködd a közönséged a terméked értékéről, hagyd, hogy ők maguk tanúskodjanak róla!

4. Walmart

Nálunk ugyan nincs jelen ez az amerikai szupermarket-lánc, a jelenséget viszont mindannyian ismerjük: valamiért leugrunk a boltba, de közben szembejön velünk egy teljesen más termék, és bár eszünkbe se jutott volna ilyesmit keresni, képtelenek vagyunk otthagyni. 

Az ilyen helyzeteket lovagolja meg a Walmart TikTok-kampánya. Az 1.2 millió követővel büszkélkedő lánc #GotItAtWalmart hashtagje is jól pörög: a vevők itt megoszthatják, mi dobta fel az aznapi vásárlásukat, a legjobb TikTok videók pedig a cég oldalára is kikerülnek. 

Akadnak köztük influenszerek és mikrocelebek, de autentikus tartalomgyártók is, a hétköznapi történetek még hitelesebbé és emberközelibbé teszik a Walmartot. Gondolj azokra a hétköznapi fogyasztókra, akik ténylegesen hasznát veszik a termékeidnek, elvégre értük dolgozol!

5. GymShark 

A GymShark egy vezető fitneszmárka, akik 2 milliónál is több követőt halmoztak fel. Köszönhető ez annak, hogy nem pusztán a már megtérített fitneszfanatikusokat célozzák meg különböző kihívásokkal, hanem a kevésbé lelkeseket is megszólítják, humoros, azonosulható módon, hogy eloszlassák az edzésen kapcsolatos félelmeket.

Ebben segít a 66 napos kihívás is, ami arra buzdítja a felhasználókat, hogy változtassák meg az életmódjukat, közben pedig nyomon követhetik az edzés testükre gyakorolt hatását is. Nem csoda, hogy a kihívást már 193 millióan tekintették meg.

Te se feledkezz meg a kezdőkről, a bizonytalanokról és azokról, akik még csak ismerkednek a termékeddel!

Mivel meglehetősen nagy az érdeklődés TikTok témában, ezért a cikket folyamatosan frissítjük és egészítjük ki. Ha valami elavult benne, szólj nekünk!  Ha pedig szeretnéd közelebbről megismerni a TikTok hirdetési típusait, mielőtt még pénzt költenél, ezt megteheted TikTok-hirdetések képzésünkön.