Ha online sikerekre vágysz, legalább alapszinten értened kell az online marketinghez. Ne aggódj, egy digitális marketing képzésen könnyen elsajátíthatod az alapokat. Mégis vannak olyan jellegzetes hibák, amikbe még a rutinosabb játékosok is hajlamosak belecsúszni. Összeszedtünk tízet ezek közül, hogy időben korrigálhasd, vagy el se kövesd őket!

A cikk időtartama: 8 perc

Szerző: Bánki Attila

Frissült: 2024.04.15.

1: Túlságosan rácsavarodtál a közösségi médiára

Talán most azt kérdezed, “már ez is probléma?” Persze, a közösségi média hatékony eszköz a márkád népszerűsítésére – de csak az egyik eszközöd.

Fontos, hogy a közösségi média-marketinged a nagyobb digitális stratégiád részét képezze, ahogyan a SEO, az e-mail marketing és a fizetett hirdetések is. A sokféle taktikát magába foglaló megközelítéssel szélesebb közönséget érhetsz el, növelheted az elköteleződést és végső soron a vállalkozásod elérését is.

Javasoljuk, hogy dolgozz ki egy átfogó digitális marketingtervet! Nem tudod, hol kezdj neki? Egy átfogó digitális marketing képzés ehhez megadhatja a kezdő lendületet.

2: Hanyagolod a SEO-t

A keresőoptimalizálás (SEO) megkerülhetetlen ahhoz, hogy organikus forgalmat vonzz a weboldaladra. Mit veszíthetsz, ha a keresőmotorok alacsony helyre sorolnak be? Lényegében mindent. A kevesebb kattintás és kevesebb eladást eredményez.

A megoldás: fektess olyan SEO-stratégiákba, mint

  • a kulcsszókutatás,
  • az oldaloptimalizálás és
  • a linképítés, hogy javítsd az oldalad helyezését! Ezeket mindenképp bízd szakértőre, nem érdemes a saját szakálladra kísérletezni. Hidd el, az erre fordított összeg bőségesen megtérül majd.

3: Nem optimalizáltad mobilra a weboldaladat

Ma már jóval többen lógnak a mobileszközükön, mint PC-n vagy a laptopjukon, ezért a mobilra optimalizált weboldal kulcsfontosságú. Hiába mutatós és jól strukturált az oldalad, ha azonnal szétesik egy iPhone képernyőjén. A rossz felhasználói élmény magas elkattintási arányhoz vezethet.

Gondoskodj róla, hogy az oldalad mobilbarát és reszponzív legyen, és teszteld több mobileszközön is!

4: Nem figyeled rendszeresen az analitikát

Az elemzések értékes betekintést nyújtanak az oldal teljesítményébe, hiszen nyomon követheted, a látogatók hogy lépnek interakcióba a tartalmaiddal. Használj olyan elemzőeszközöket, mint a Google Analytics, hogy nyomon kövesd az oldalad forgalmát, a felhasználók viselkedését és a konverziót! Ha nem tudod, hogy kezdj neki, egy digitális marketing képzés segít elsajátítani az alapokat.

5: Következetlenül építed a márkádat

Az oldaladon színes a logó, de úgy gondoltad, az Instádon jobban mutat fekete-fehérben? Ez összezavarhatja az ügyfeleket. A digitális marketinged akkor lesz megjegyezhető, ha a márkádnál a színsémától a szövegek stílusáig minden egységes, beleértve a weboldaladat, a közösségi médiádat és a marketinganyagaidat is. 

Ha egyedül nem boldogulsz, bízd ügynökségre vagy független szakemberekre, esetleg végezz el egy digitális marketing képzést!

6: Nem fordítasz elég figyelmet a webdizájnra

Az idő mindenkinek drága. Hiába vonzod a látogatókat, ha egy fantáziátlan weboldalra vezeted át őket, ahonnan hamar elkattintanak. Egy jó oldalnak egyszerre kell tetszetősnek, könnyen használhatónak és tudatosan felépítettnek lennie, hogy cselekvésre ösztönözzön. 

Bízz meg profi UX dizájnert, aki segít az optimális felhasználói élmény megteremtésében!

7: Nem használsz e-mail marketinget

Úgy gondolod, az e-mail halott? Nos, akkor tévedsz. Az e-mail marketing továbbra is az egyik leghatékonyabb digitális marketingeszköz a vállalkozásod népszerűsítésére. Ha nem élsz vele, hátrányt szenvedsz a (potenciális) vásárlóiddal vagy ügyfeleiddel való kapcsolattartásban.

Használj e-mail marketinget az újdonságok bemutatásához, a promóciók népszerűsítéséhez és az értékes tartalmak megosztásához is!

8: Nem egyértelmű, ki a célközönséged

Bárhogy is szeretnéd, a márkád nem szólhat a kutyásoknak és macskásoknak, a húsevőknek és a vegánoknak, a Z-seknek és a boomereknek egyaránt. Ha nincs egyértelmű célközönséged, a marketingtevékenységeid szétszórtak és hatástalanok lesznek. A célzott kampányok létrehozásához meg kell értened a közönséged igényeit és fájdalompontjait is.

Mielőtt belefogsz az online marketingbe, fordíts időt a piackutatásra és építs fel meghatározott vevőprofilokat!

9: Túl általánosak a tartalmaid

Anyák napján virágcsokrot, húsvétkor nyuszit posztolsz? Oké. De mitől leszel megkülönböztethető? Kerüld a kliséket! A tartalmaidnak érdekesnek és hasznosnak kell lennie a közönséged számára. A generatív AI elterjedése óta tele a net a lapos, érdektelen szövegekkel, amikre még egy másik robot is hamar ráunna.

Legyen szó grafikáról, szövegről, hangról vagy videóról, készítsd vagy készíttess minőségi, “kézműves” tartalmakat!

10: Nem tartasz lépést a változással

A digitális marketing folyamatosan fejlődik, ezért ha nem alkalmazkodsz az új trendekhez és technológiákhoz, hamar hátrányba kerülhetsz.

Maradj naprakész a digitális marketingben, és ennek megfelelően alakítsd ki a stratégiádat! Kövesd a szakmai oldalakat, csatornákat, látogass el konferenciákra és ne habozz időnként elvégezni egy-egy tanfolyamot, csekkold le például a mi átfogó digitális marketing képzéseinket.