Miért ennyire megkerülhetetlen az Online Marketing?
Erre az egyszerű és gyors válasz az, hogy az online marketing azért fontos, „mert maga az online-tér is megkerülhetetlenné vált” valamint, mert mindenki hatalmas pénzt akar csinálni a segítségével.
A részletesebb válasz sem lesz bonyolult: alapvetően nem tudsz elmenni amellett, hogy 2023-as adatok szerint a több mint 351 mrd-os magyar médiatortában a szereplők reklámbevételeinek 52 százaléka már a digitális felületeken keletkezik. (Forrás: DIMSZ)
A cikk időtartama: 5 perc
Szerző: Bánki Attila
Frissült: 2024.11.30.
Miért ennyire megkerülhetetlen az Online Marketing manapság?
- Mert a magyar reklámköltés több mint felét már online költik el
- Még a diktatúrák sem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek online
- Mert korlátozott a marketing költségvetésed
- Könnyen tesztelhetőek az üzleti ötleteid vele
- A kampányod sikerét azonnal mérheted
- A cégednek szüksége lesz rá
- Mindenki aktívan használja – a konkurenciád is
De ez nem véletlen. A legerősebb fogyasztói csoportok a digitális tartalmakat aktívan fogyasztók közül kerülnek ki. Lehet az ő megszólításuk nélkül üzletet tervezni, de ma már egyszerűen nem érdemes.
Az „internetes üzletből” 2025-ben már senki sem tud kimaradni. Még a legnagyobb krízisek közepette is, csak pár napra tudják egyes országok „lekapcsolni” az internetet, hiszen az akkora üzletet jelent, hogy ezt még ők sem tehetik meg.
Az internet lekapcsolása egyébként sajnos egyáltalán nem új stratégia: egy ENSZ-jelentés szerint az elmúlt öt évben világszerte több mint 60 országban 768 alkalommal rendelték el a kormányok. És mégis… Visszakapcsolták. Most már te is tudod az okát. (Tisztelet a kivételnek, Etiópiának, ahol 18 hónapja áll a net).
Ráadásul az online marketing a klasszikus reklámokkal ellentétben nem részben „pusztába kiáltott” szó és kisebb valószínűséggel ablakon kidobott pénz: például a PPC (Katt ide, ha megtanulnád) (Pay Per Click, például a Facebook, a Google, a Tiktok, a LinkedIn hirdetései) elvén működő megjelenéseknél kizárólag a csak ránk kattintó érdeklődők után fizetünk (!).
1. Fogadjunk, hogy nincs végtelen mennyiségű pénzed
Az Online Marketing megdöbbentően rugalmas és azonnal mérhető. Te is már másnap kíváncsi lennél, hogy mennyit termeltek a hirdetéseid, vagy hogy mit rontottál el – ha mégsem jönnek a vásárlók.
„Ezek egyike sem áll rendelkezésre ilyen formán a hagyományos marketing esetében. A Google Analytics forradalmasította az online mérést.”
Bánki Attila, A Vermis és a Webbyskill alapítója.
Egy online marketingkampány eredményeit akár élőben vagy minimális idő után tudod ellenőrizni és annak fényében módosítani a kampányaidat. Eleve nem szükséges több tízmilliós reklámfilmet gyártatni, kis pénzzel is elindulhatsz: a töredékébe kerülő online eszközök gyakran még jobban is szállítják az eredményeket.
2. Ha vannak üzleti ötleteid, akkor kell neked az Online Marketing
A legjobb, hogy az online marketing PPC megoldásaival akár tesztelni is tudsz üzleti hipotéziseket, olcsón; gyorsan! Ezért régebben bármelyik vállalatvezető a fél karját adta volna, most meg ott pihen az asztalodon a lehetőség: egy 20-30.000 Forintos „minikampánnyal” könnyedén letesztelheted az elképzelésedet.
A már említett skálázhatósággal pedig real – time tudod növelni vagy csökkenteni a költéseidet.
3. A nagy marketing „varázslat” alkonya
Leáldozóban van a hetek-hónapok alatt, reményeket, varázslatot és némi tapasztalatot felhasználva összegyúrt, akár éves hosszúságú marketingstratégiák gyakorlatának, mivel a gyorsan szállított adatok okafogyottá teszi a klasszikus – és sajnos robosztus – marketing tervezést. Egy nap alatt elolvadhatnak hónapokig épített marketing stratégiák.
Lassan kezd eltűnni egy csoport. Azok, akik csak offline hirdetnek és eddigi működésük során nem dolgoztak online marketinggel, hiszen a termékük / szolgáltatásuk jellege miatt vagy a célcsoport tulajdonságai ezt nem indokolták. Igaz; 5-6 évvel ezelőtt sok cégnél az online értékesítés még egy furcsa hobbi volt, de ennek rakétáit a pandémia alaposan begyújtotta: hirtelen mindenki online akar vásárolni.
4. Azért, mert te kimaradsz, más még nem fog
Ne feledd: a konkurenciád nagy valószínűséggel már sikerrel használja az online marketing eszközeit! Ennek oka, hogy gyakorlatilag nincs olyan (Lsd.: törvényesen forgalmazható termék), amit ne lehetne eladni vagy népszerűsíteni Online Marketinggel. Ma már a törülközőtől, az autóig mindent egyre nagyobb számban vesznek meg az emberek online.
(Forrás: ekerstat.hu)
5. Nagyon fog hiányozni, ha nem tanulod meg
Az internetes kereskedelem lassulásának semmi jele nem látható! A jövőben bármilyen szektorban is fogsz dolgozni, az online marketing tudása előnyt fog jelenteni számodra. Ebben a növekvő munkaerő piaci versenyben Te előnyben leszel.
Mivel dübörög a digitális gazdaság, ezért online marketing szakember sincs elegendő, így ezt tanulni nem csak előnyössé, de egyenesen szükségessé vált. A cikk írásának pillanatában, 2024 novemberében közel 607 (!) nyitott pozíciót listázott ki a profession.hu „online marketing” keresésre, 107-et „Social Media” kulcsszóra, és 35-öt PPC -re.
Ezek a pozíciók ráadásul nem is fizetnek rosszul! A marketing, reklám és PR területen dolgozók havi bruttó átlagbére 399 871 és 868 474 forint között mozog.
6. Kelleni fog a saját cégedben
Akár saját vállalkozásban akartuk meglovagolni a hullámokat, akár alkalmazottként szeretnénk egy jól fizető szakmában dolgozni, a hiánya egyre égetőbbé válik majd.
Vállalkozóként fizetned kell másoknak azért, hogy az online marketing tudást bevidd a céghez. Ennek ellenszere, ha – legalább az alapokat – megtanulod.
Hasonló tartalmakért látogass el ide.
Bánki Attila
Kategóriák
- Cikkek (43)
- Gondolataink (14)
- Home office (5)
- Humor (1)
- Infláció 2022 (1)
- Online Marketing Képzés (9)
- Smart HR (3)
- Tippek (9)
- Toborzás (1)
- Uncategorized (2)
- Válság (1)
- Vélemények (5)
- Webbyskill (4)