Akik már történelmet írtak a TikTokon: íme, minden idők legkreatívabb marketingkampányai!
A nemzetközi gigacégek jó gyakorlatait itthon is érdemes elsajátítani a hirdetőknek. A legjobb, hogy nem kell csilliárdokat fektetned egy-egy jó ötlet kivitelezésébe. Célozd meg a közönséged szívét, és ha eltalálod, maguk gondoskodnak majd a további tartalmak legyártásáról. Az alábbi merész húzások és a legjobb TikTok videók többmillió követőt és megtekintést eredményeztek a nagy márkáknak.
A cikk időtartama: 8 perc
Szerző: Bánki Attila
Frissült: 2024.03.02.
1. Chipotle
Az amerikai mexikói étteremlánc volt az első ismert franchise, akik regisztráltak a felületen, és azóta is lázban tartják a követőket az izgalmas kihívásokkal.
Lid-flip kihívásukra például nem kevesebb, mint 111 ezer videó érkezett, de még a saját táncukat is kifejlesztették #Guacdance néven, amit aztán tömegek próbáltak elsajátítani a kamera előtt.
Kétségtelenül a legjobb TikTok videók sorába tartozik az a több mint 7 millió lájkot kapott poszt, ahol egy srác kukoricával teli burritótálat rendel. Igaz, a srác korábban már berobbant egy videóval, amiben azt ecseteli, mennyire imádja a kukoricát.
Mindez jó példa arra, hogyan használhat egy márka egy már létező mémet a saját marketingcéljaira. A Chipotle mesteri szintre emelte a TikTok-marketinget, de ezt szerencsére te is megteheted, ha elsajátítod az alapokat.
2. DuoLingo
Ki ne ismerné a zöld bagoly képével fémjelzett nyelvtanuló applikációt? Duo, a Bagoly a TikTokon külön személyiséget kapott – méghozzá egy főgonoszét. Hogy miért? Ennek az az oka, hogy a DuoLingo értesítéseket küld, amikor a felhasználó nem fejezi be a nyelvleckéjét.
Ahelyett, hogy ezen megsértődtek volna, a DuoLingo is poénra vette a dolgot és posztolni kezdett a terrorbagolyról, ami kísérteni fog, ha nem fejezed be a feladatokat, vagy épp Google Translate-et használsz.
Tanulság? Nem kell mindig arra törekedned, hogy a lehető legjobb színben tűnj fel a követőid előtt! Hagyd, hogy ők határozzák meg, mitől leszel szerethető, és bátran állj bele!
3. GoPro
A közismert hordozható kameránál adja magát a kihívás: vajon milyen hajmeresztő körülményeknek képes ellenállni? A GoPro már a YouTube-on is tesztelgette a halszemoptikás eszköz határait, mióta azonban berobbantak a TikTokra, a követőkön a sor.
Most már ők posztolják a legjobb TikTok videókat, és ha a cég kiválasztja őket, különböző díjak, pénz és új termékek üthetik a markukat, nem is beszélve a felület kínálta publicitásról.
Eközben – mintegy mellesleg – arról is meggyőződhetünk, hogy a go pro a sivatagi homoktól a sarkköri mínuszokig rengeteg környezetben helytáll, ami mindent elmond a termék minőségéről. A lényeg: ne győzködd a közönséged a terméked értékéről, hagyd, hogy ők maguk tanúskodjanak róla!
4. Walmart
Nálunk ugyan nincs jelen ez az amerikai szupermarket-lánc, a jelenséget viszont mindannyian ismerjük: valamiért leugrunk a boltba, de közben szembejön velünk egy teljesen más termék, és bár eszünkbe se jutott volna ilyesmit keresni, képtelenek vagyunk otthagyni.
Az ilyen helyzeteket lovagolja meg a Walmart TikTok-kampánya. Az 1.2 millió követővel büszkélkedő lánc #GotItAtWalmart hashtagje is jól pörög: a vevők itt megoszthatják, mi dobta fel az aznapi vásárlásukat, a legjobb TikTok videók pedig a cég oldalára is kikerülnek.
Akadnak köztük influenszerek és mikrocelebek, de autentikus tartalomgyártók is, a hétköznapi történetek még hitelesebbé és emberközelibbé teszik a Walmartot. Gondolj azokra a hétköznapi fogyasztókra, akik ténylegesen hasznát veszik a termékeidnek, elvégre értük dolgozol!
5. GymShark
A GymShark egy vezető fitneszmárka, akik 2 milliónál is több követőt halmoztak fel. Köszönhető ez annak, hogy nem pusztán a már megtérített fitneszfanatikusokat célozzák meg különböző kihívásokkal, hanem a kevésbé lelkeseket is megszólítják, humoros, azonosulható módon, hogy eloszlassák az edzésen kapcsolatos félelmeket.
Ebben segít a 66 napos kihívás is, ami arra buzdítja a felhasználókat, hogy változtassák meg az életmódjukat, közben pedig nyomon követhetik az edzés testükre gyakorolt hatását is. Nem csoda, hogy a kihívást már 193 millióan tekintették meg.
Te se feledkezz meg a kezdőkről, a bizonytalanokról és azokról, akik még csak ismerkednek a termékeddel!
Mivel meglehetősen nagy az érdeklődés TikTok témában, ezért a cikket folyamatosan frissítjük és egészítjük ki. Ha valami elavult benne, szólj nekünk! Ha pedig szeretnéd közelebbről megismerni a TikTok hirdetési típusait, mielőtt még pénzt költenél, ezt megteheted TikTok-hirdetések képzésünkön.
Bánki Attila
Kategóriák
- Cikkek (41)
- Gondolataink (14)
- Home office (5)
- Humor (1)
- Infláció 2022 (1)
- Online Marketing Képzés (9)
- Smart HR (3)
- Tippek (9)
- Toborzás (1)
- Uncategorized (2)
- Válság (1)
- Vélemények (5)
- Webbyskill (4)