Mit tegyél eladó webáruház vagy eladó webshop esetén? – 2. rész
Folytatjuk a teljes Webbyskill ellenőrzőlistát mely segít, ha eladó webáruház a téma
A cikk időtartama: 6 perc
Szerző: Bánki Attila
Frissült: 2020.07.14.
Mit kell tenned, ha szeretnél meggyőződni arról, hogy egy eladó webáruház milyen állapotban van? Cikkünk 1. része után folytatjuk a listát. Nem mindenki Online Marketing expert, vagy analitikai guru, hogy tisztábban lásson egy ilyen helyzetben, és nem is végtelen tárházú a memórinánk, hogy mindent meg tudjuk jegyezni. Ez a lista egy emékeztető, hogy a tárgyalások során, lehetőleg ne felejts el semmire sem rákérdezni.
FONTOS: Az eladó webáruház lista nem tartalmazhat minden elemet, hiszen minden eladó webshop egyedi, speciális, jogi, pénzügy, marketing, edukációs és elemzési feladat.
FONTOS 2: A listánk segítséget nyújt, hogy felkészültebben mehess a tárgyalásokra.
FONTOS 3: Úgy állítottuk össze a listát, hogy először a gyakorlati kérdés, majd a válaszok opciói következnek. (Természetesen tudjuk, hogy a kérdésekre sosem fog érkezni standard válasz, de egy online marketingben kevésbé járatos vevőnek segítséget nyújthat)
Eladó webáruház – A hozzáférések kérdése:
- Van-e Google account és annak tulajdonjoga rendezett-e? – Igen / nem.
- Milyen email cím az adminisztrátor?
- Be tudsz e vele lépni? – Igen / nem.
- A backup telefonszámok (!) és mail címek kihez vannak bekötve? – Annak a neve, aki fogadja a hívást és az e-mailt meg tudja nyitni
- Milyen email cím az adminisztrátor?
- Van-e Facebook Business fiók és ki az adminisztrátor? – Név és e-mail cím szükséges
- Van-e Google Analytics fiók és ki a root adminisztrátor?
- Van-e Google Search Console fiók és ki a root adminisztrátor?
- Van-e Google Tagmanager account és ki az adminisztrátor?
- Van-e mailküldő szolgáltatás?
- Ha igen, milyen és ki az adminisztrátor? – E-mail küldő rendszer neve, hozzá tartozó login: (Mail cím + jelszó)
- Van-e CRM rendszer?
- Ha igen, akkor ki az adminisztrátor? – Név, e-mail + jelszó
- Az előfizetése meddig rendezett? – Igen / Nem
- Van e bármilyen felhő alapú tárhely és annak ki az adminisztrátora? – Igen / Nem
- Van e számlázó szoftver az eladó webáruházhoz? – Igen / Nem
Eladó webshop – „A csapat” kérdése:
- Kik és milyen beosztásban végzik a munkájukat az oldal kapcsán? – Kollegák létszáma, napi ráfordított (Konkrétan az adott eladó webáruházzal kapcsolatos) munkaórák száma. (1-2-4-6-8 stb)
- A kollegák önéletrajza elérhető-e? – Igen / Nem
- Mekkora a bérköltség? – Nagyságrend forintban (Nem NET fizetés a kérdés, hanem bérköltség)
- Milyen jellegűek a kifizetések – A bér jellegű kiadások sokféleképpen jelentkezhetnek, érdemes ezt is tisztázni.
Eladó webáruház – Az analitikai kérdések:
- Lehetséges-e Google Analytics betekintő jogú megtekintést kérni? Igen / Nem
- Ha nem:
- 2 évre visszamenőleg egy átfogó analitika szükséges, kulcs területekre fókuszálva
- Napi tranzakció szám alakulása?
- Átlagos kosárérték alakulása?
- Oldalon töltött átlagos idő?
- Az egyes termék oldalak konverziós aránya kampányidőszakban és kampányidőszakon kívül
- FONTOS: Ha lehet mindig azonos időszakot vizsgálj az eladó webáruháznál, azonos időszakkal.
- Minden eladó webáruház más és más jellegzetességekkel bír, más termékeket, más módon, más célcsoportnak értékesít, emiatt amikor analitikát nézel, a számodra üzletileg leginkább hasznos metrikákat nézd!
- Ha nem vagy járatos a területen, akkor nézz utána! Itt könnyű rossz adatokkal dolgozni.
- 2 évre visszamenőleg egy átfogó analitika szükséges, kulcs területekre fókuszálva
Eladó webshop – hírlevél / e-dm kérdések:
- Mennyi regisztrált felhasználója van az eladó webáruháznak? – Számadat
- A regisztráltak adatai GDPR konform adatok (!) ? Jogszerűen vannak-e az adatbázisban? – Igen / Nem
- Milyen régi az adatbázis? – Dátum
- Lehet-e (és ha igen, hogyan) szűrni az adatbázist? – Igen / Nem
- Jó válasz lehet: „A következőkre szoktunk szűrni: Budapesti nők, 25-45, 10000 Ft,. feletti kosárérték…”,
- Rossz válasz lehet: „Mindenkinek küldünk. Megpróbálunk mást küldeni a férfiaknak stb…
- Használnak címkézést? – Igen / Nem
- Vannak meghatározott fogyasztói életciklusok? – Igen / Nem
- Milyen sűrűn megy ki e-dm a regisztráltaknak? – Időtartam, vagy konkrét kiküldési időpontok mint: 2020.01.05., 2020.02.05 stb.
- Milyen arányú az utolsó három e-dm kampány:
- Hard bounce rate? – Százalékos adat és mennyiségi adat is hasznos lehet.
- Soft bounce rate? – Százalékos adat és mennyiségi adat is hasznos lehet.
- Ha erre nem kapsz választ, akkor nincs súlyos baj, de a levélküldő alkalmazásból ezt viszonylag egyszerűen meg tudod szerezni.
- Megnyitási arány? – Százalékos adat és mennyiségi adat is hasznos lehet.
- Átkattintási arány? – Százalékos adat és mennyiségi adat is hasznos lehet.
- Milyen hírlevél-kiküldő szolgáltatást használnak? – MailChimp, Active Campaign stb.
- Hogyan gyűjtenek adatot? – Ez egy kifejtős, elmesélős választ feltételez
- Milyen feliratkozási lehetőségek vannak? – Linkekre van szükséged –
Cikksorozatunk folytatódik; benne:
- 3. rész
- Eladó webáruház – Online Marketing kampány kérdések
- Eladó webáruház – Social Media kérdések
Tags In
Bánki Attila
Related Posts
Kategóriák
- Cikkek (41)
- Gondolataink (14)
- Home office (5)
- Humor (1)
- Infláció 2022 (1)
- Online Marketing Képzés (9)
- Smart HR (3)
- Tippek (9)
- Toborzás (1)
- Uncategorized (2)
- Válság (1)
- Vélemények (5)
- Webbyskill (4)