Fizetős Facebook – Minden egy helyen
A tegnapi naptól már fizethetsz is a Facebooknak, hogy elkerüld a reklámokat, és hogy ellenőrzött profilod legyen.
Amit feltétlenül tudnod kell a változásokról
A cikkünk születése előtt egy nappal a Meta (Facebook + Instagram + Messenger + Whatsapp) elérhetővé tett két igen lényeges változást.
- Meta Verfied (Ellenőrzött) profil létrehozása és beállítása
- Reklám mentes Facebook megjelenése – ha havi díjasan előfizetsz a Facebookra és az Instagramra
1. Meta Verified – ellenőrzött – felhasználó részletei
Meta bevezette, vagyis inkább csak módosította, a Meta Verified (Magyarul: Ellenőrzött) szolgáltatását. Korábban csak azok számára volt elérhető az „ellenőrzött” jelvény, akik, mint személy vagy márka figyelemre méltóak és egyediek voltak.
Most viszont azt jelzi, hogy a Facebook megerősítette „ellenőrizte”, hogy az adott személynek vagy márkának hiteles a jelenléte. (Kék badge-t kapsz a neved mellé)
Mik a várható előnyei:
Sajnos egyelőre semmilyen olyan kézzel fogható előnyt nem tapasztaltunk, ami miatt ezt az előfizetést mindenképpen meg kell szerezned. A Facebook a következőket mondja, hogy miért fizess elő:
- Az emberek meggyőződhetnek róla, hogy te egy valódi személy vagy – az vagy, akinek mondod magad.
- Ha mások a neveddel visszaélve hoznak létre ál-accountokat, akkor azokkal szemben kaphatsz támogatást (Kérdés, hogy milyet) – biztosíthatod profilod fokozott védelmét.
- Extra, élő ügyfélszolgálatos supportra is számíthatsz – bármit is jelentsen ez a gyakorlatban
- Speciális matricákat érhetsz el a történetekhez és a Reels-videókhoz – Lássuk be enélkül is lehet élni
Meta Ellenőrzött badge megszerzésének folyamata:
Ehhez, mint személy, át kell esned egy ellenőrzési folyamaton, ahol be fogják kérni az egyik hitelesítő dokumentumodat, amit te választasz ki. Ezt le kell fényképezned és el kell küldened a Facebooknak a mobiloddal. Ez egy automata folyamat, és nagyon egyszerű.
Milyen dokumentumok közül választhatsz a hitelesítéshez:
- Személyigazolvány
- Jogosítvány
- Vagy útlevél
A folyamaton csak 18 évnél idősebb, aktív kétfaktoros hitelesítéssel rendelkező felhasználók tudnak átmenni, akiknek elfogadják a dokumentumaikat. A folyamat tapasztalataink szerint 1-2 perc alatt megvan, de jelezték, hogy ez néha hosszabb időt is igénybe vehet. Akár 2 napot is.
Fontos lehet, hogy azt is figyelik az elfogadás során, hogy szoktál-e „viszonylagos” rendszeressggel posztolni az oldaladon.
A Meta Ellenőrzött badge így néz ki a gyakorlatban: (kis kék plecsni a neved mellett)
Az ellenőrzött profil költségei:
A Facebook a profil ellenőrzött állapotáért minden hónapban számláz neked. Ennek jogcíme: Meta Verified Subscription Purchase, erről fogsz kapni egy számlát minden hónapban. Ára 5200 Ft,. / hó
Ez egy darab profil költsége, de még egy pl.: Instagram oldalt kedvezményesen tudsz hozzárendelni, ekkor 8200 Ft,. a kettő együtt.
Az előfizetésedet le tudod mondani, a következő módon:
- Jelentkezz be az ellenőrzött Facebook-fiókodba.
- Kattints jobbra fent a profilképedre.
- Kattints a Beállítások és adatvédelem, majd a Beállítások pontra.
- A bal oldali menüben kattints a Fiókközpont, majd a Meta Verified pontra.
- Kattints az Előfizetés kezelése lehetőségre.
- Kattints az Előfizetés lemondása lehetőségre.
A profilodat vagy az oldaladat ennek az űrlapnak a kitöltésével tudod hitelesíteni.
Az Ellenőrzött profil lemondásáról itt tudsz tájékozódni:
Ellenőrzött profil vállalkozások számára:
2. Reklámmentes – előfizetéses Facebook
Miért akarja a Meta, hogy fizess előfizetést?
A Meta kommunikációs szempontból több alkalmazásból áll, melyek eddig a személyes adataink és a viselkedésünk alapján célzott reklámokat mutattak nekünk. Ezek a reklámok jelentik a Meta megélhetésést. Ha ezt elveszíti, akkot az veszélyezteti a működését, az európai piac pedig az egyik legfontosabb bevételi forrása.
Milyen appokat érint a változás?
Most csak a kommunikációs szempontból legfontosabb applikációkról beszéljünk:
- Messenger – Sokan nem tudják, de a Messenger az egyik, ha nem a legfontosabb Meta alkalmazás
Mit kínál a Facebook és miért?
A Facebook tulajdonképpen azért vezeti be a fizetős szolgáltatást, hogy az Európai Unio GDPR szabályozásának elvárásainak megpróbáljon eleget tenni. Az Unio többek között azt várta el, hogy ne továbbítsa a Meta az Egyesült Államokba az unios állapolgárok adatait.
Ennek oka az, hogy a Facebook-ot, hasonlóan a hasonló legfontosabb technológiai cégekhez, hazai és külföldi felhasználók megfigyelésére használják, többek között az NSA-n keresztül.
A Facebook most egy választás elé állítja a EU-ban, az EGT-ben és Svájcban élőket, hogy kettő választási lehetőség között döntsenek:
- Fizessenek cca. 10 EUR-t, azaz közel 3800 forintot havonta, és akkor nem kapnak reklámokat – Applikáción előfizetve az iOS felhasználóknak az ár 13 EUR, 4900 forint.
- Fogadják el az új ASZF-et, és akkor továbbra is változatlanul működik a rendszer
Mi várható most?
A kritikák szerint a Facebook úgy árazta be a szolgáltatást, hogy azt a lehető legkevesebben vegyék igénybe. Mivel ez egy új szolgáltatás, ezért erre vontkozó mérések nem elérhetők még.
Az Európai Unio tovább fogja vizsgálni a Facebook döntését, mert a Meta lépése egy szürke zóna felé tolta a helyzetet:
” Az előfizetéses konstrukció kapcsán a Meta az Európai Unió Bíróságának ítéletére hivatkozik, amely álláspontjuk alapján kifejezetten elismerte, hogy a Meta által bejelentetthez hasonló előfizetési modell érvényes hozzájárulási forma a hirdetésekkel finanszírozott szolgáltatás esetében.„
Hogy érinti ez a kommunikációs szakértőket?
- A Meta hirdetései az egyik legjobban célzott forgalom terelő és értékesítés ösztönző kommunikációs forma. Kivezetése a hirdetések drágulásához vezet majd, mely költségek beépülnek majd a fogyasztói árba.
- Várhatóak a kampányaink hatákonyságának csökkenése, alacsonyabb elérés, kevesebb kattintás. De ennek mértékéről nincsenek mért adatok még.
- Mivel a havidíj magas, kutatás adatok pedig nincsenek, ezért meg kell várni, hogy mennyien választják a fizetős formát.
- További jogvita és esetleges további bírságok várhatóak a Meta számára, ami érintheti a részvényárfolyamaikat, de akár a hirdetések költségeit is.
Mit tegyünk most?
- Várjunk. Nincs értelme elhamarkodott döntéseket hozni, mert nem áll rendelkezésre elegendő információ.
- Készüljünk fel. Alakítsunk ki olyan kommunikációs megoldásokat IS, melyek elkerülik a Meta hálózatát de tudnak jó minőségű látogatókat, olcsón szállítani. Pl.: Natív hálózat, programmatic, affiliate hálózatok stb.
- Ha új forgalmi forrásaid lesznek, akkor alakítsd ki annak professzionális mérését. Ezt teszteld le!
- Alakítsunk ki saját média felületeinket és növeljük meg a regisztráción alapuló, GDPR complient saját prospect és lead adatbáziasaink súlyát a kommunikációban.
- Regisztráltassuk le a Facebook + Instagram követőinket, hogy át tudjuk őket migrálni saját adatbázisra.
Tags In
Bánki Attila
Kategóriák
- Cikkek (41)
- Gondolataink (14)
- Home office (5)
- Humor (1)
- Infláció 2022 (1)
- Online Marketing Képzés (9)
- Smart HR (3)
- Tippek (9)
- Toborzás (1)
- Uncategorized (2)
- Válság (1)
- Vélemények (5)
- Webbyskill (4)