A Chat GPT 2022 novemberében jött és letarolta a világot. Azóta sokan töprengenek azon, vajon mit tartogat a mesterséges intelligencia a marketing jövőjére nézve. Vajon leáldozott az eddig keresett webfejlesztők és a szövegírók ideje? Totál automatizálhatóvá válik majd a kontentgyártás? Most megkíséreljük megjósolni, mit tartogat a jövő!

A cikk időtartama: 8 perc

Szerző: Bánki Attila

Frissült: 2024.04.19.

A jövő azoké, akik jól tudnak promptolni

Sokat hallunk a promptolásról mostanában, de mit is jelent pontosan? Ez a folyamat nem más, mint az algoritmus megfelelő adatokkal való ellátása, egyúttal útmutatás, hogy helyes következtetésekre és döntésekre jusson. Ha például az AI dolga a macskák felismerése, jobban teljesít majd, ha nagymennyiségű macskás kép alapján tanulhat és nemcsak egy-két hasonló cicafotóból inspirálódik.

Ebből következik, hogy az AI marketingcélokra is alkalmasabb, ha pontos adatokat kap a közönségről, például a preferenciáikról, fájdalompontjaikról és általában a viselkedésükről. Így nem nehéz kikövetkeztetni, hogy a legjobban azok járnak, akik megtanulják minél precízebben promptolni az algoritmust. Ebben egy otthon végezhető digitális marketing tanfolyam is óriási segítséget nyújthat. Kattints át és nézd meg, mit takar a Marketing automation képzésünk!

Ez persze maga után vonja, hogy még ha a generatív AI forradalmasítja is a marketinget, akkor is szükség lesz az emberi kézre, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű adattal “etesse” az algoritmust.

A marketingben például kulcsfontosságú a célközönség ismerete. Habár az AI számos szempontból elemezheti a közönséged, és akár statisztikát is gyárthat róluk, nem fogja magától megérteni, miért éppen ők lettek a célközönség. A hatékony kampányokhoz tehát továbbra is szükséges az emberi intelligencia.

A jövő legmenőbb marketingese tehát egyszerre támaszkodik majd az átfogó szakmai tudására és az AI-ra, a kettőt kombinálva pedig akár tízszer gyorsabban gyárthat kampányokat, mint azelőtt. Lássuk, mi minden válhat még AI-vezéreltté a közeljövőben!

1. Kontentgyártás

Az AI a YouTube-videóidat automatikusan leírhatja és blogbejegyzés formájában közzéteheti az oldaladon, de ez akár fordítva is megtörténhet: felolvashatja a blogokat a te saját hangodon, és feltöltheti a legismertebb podcast-felületekre. Ha hozzáfér a közösségi médiádhoz is, új horizontokat nyithat az automatizált tartalomgyártásban. Persze, az emberi munkának itt sem vész el az értéke, sőt! Ha igazán profi tartalomgyártóvá szeretnél válni, mindenképp végezz el egy digitális marketing tanfolyamot, vagy akár többet is, hogy átfogó képet kapj.

2. Vizuális felismerés

A mesterséges intelligencia képek és videók alapján is beazonosíthat termékeket, tárgyakat vagy akár az embereket is (bár ez utóbbival egyelőre érdemes csínján bánni, valószínűleg minden megjelenő szabályzat korlátozza majd az ilyen funkciók használatát). Ez a technológia lehetővé teszi, hogy a vizuális keresést és felismerést is beépítsd a marketingstratégiádba.

3. Neurofeedback

Az AI akár a nézők arckifejezését és a hangszínét is elemezheti, hogy valós időben mérje fel a hirdetésedre adott érzelmi reakciókat. Így segít kiválasztani, mi hat igazán meggyőzően a közönségedre. Egyes AI-rendszerek pedig az agyhullám-mintákat és a fiziológiai válaszokat is képesek elemezni. Az ilyen adatok segítenek érzelmileg is jobban ráhangolódni a vásárlóid igényeire. Persze, ehhez nincs szükség feltétlenül neurofeedbackre: egy digitális marketing tanfolyamon is megtanulhatod, hogyan tudsz rájuk igazán hatást gyakorolni.

4. Dinamikus ároptimalizálás

Vannak AI-algoritmusok, amikkel folyamatosan optimalizálhatod az árazást különböző szempontok, például a kereslet, a versenytársak árazása és a vásárlói viselkedésminták alapján. Így személyre szabott árképzési stratégiát hozhatsz létre.

5. Környezeti hatáselemzés

A marketingkampányok környezeti hatását felmérő AI-eszközök által nyomon követheted a szénlábnyomod, a hulladéktermelésed és az erőforrás-fogyasztásod is. Ez lehetővé teszi, hogy a stratégiád a fenntarthatósági szempontokhoz igazítsd.

Ennyiből tehát már egyértelmű, hogy marketingesként sem kell aggódnod az AI miatt. Viszont minél ügyesebben idomítod az algoritmust, annál gyorsabb és pontosabb asszisztensed válik belőle. A jövő tehát azoké, akik hajlandóak alkalmazkodni és friss ismereteket szerezni. Válassz digitális marketing tanfolyamaink közül és maradj képben!