Hogyan toborozz minél több TikTok-követőt? Átfogó útmutatónkból kiderül!
Miért nem jönnek a TikTok-követők? Regisztráltál, talán már posztoltál is, mégis nullán áll a számláló. Ne ess kétségbe, valószínű, hogy nem a tartalommal van a hiba! Először is fontos leszögezni, hogy a TikTok nem az Instagram: nem kell óriási bázist építened, hogy berobbanj egy videóval. Ezzel együtt mégis érdemes követőket gyűjtened, mert itt olyan direkt kapcsolatot építhetsz ki velük, mint sehol máshol. Azért viszont aktívan tenned kell, hogy magadra vond a figyelmüket. De pontosan hogyan? Ebből a cikkből megtudhatod.
A cikk időtartama: 6 perc
Szerző: Bánki Attila
Frissült: 2024.02.21.
Felejtsd el a TikTok-követők vásárlását! Ez legfeljebb csak az egódat növeli, az elérésed semmiképp. Arról nem is beszélve, mennyire átlátszó, ha pusztán egy-két komment árválkodik egy tízezres követettségű profilon. Ahelyett tehát, hogy bevásárolnál egy raklapnyi kamukövetőt, próbáld a valódiakat magadhoz vonzani.
Szűkítsd a fókuszt! Jó lenne százezrek figyelmét élvezni, de bárhogy szeretnéd is, nem lehetsz mindenki kedvence. Bőven elég azokra lőnöd, akik várhatóan érdeklődni fognak a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Ismerd meg a célközönséged, és derítsd ki, mivel lehet megragadni a figyelmüket!
Akár körkérdést is feltehetsz a követőidnek egy másik felületen. Legyél konkrét, és gondolkodj niche tartalmakban, amit kifejezetten a közönséged ízlésére szabhatsz.
Posztolj akkor, amikor a legtöbben vannak online! A TikTok-követők megszerzéséhez nem csak az számít, mit raksz ki, hanem az is, hogy mikor.
Az Analytics segítségével nyomon követheted, mikor a legaktívabb a célcsoportod, és mikor posztoltad a legjobban teljesítő videóidat. Ezt érdemes valahol hosszabb távon is vezetned, mivel a rendszer csak 28 napig őrzi meg ezeket az adatokat.
Hogy kerülj a ForYou-ba?
Igyekezz bekerülni a For you oldalra! Ez olyasmi, mint Instagramon az Explorer pages: itt a TikTok közvetlenül a megnyitás után ajánl tartalmakat a felhasználóknak. Teljesen testre szabott, így nincs két egyforma For You oldal. A cél, hogy minél több mindenkinél tűnj fel rajta, aki aztán átkattinthat a profilodra.
Használj hashtageket! Akárcsak az Instán, a TikTokon is segítségedre lesznek, hogy rád irányítsák a figyelmet. Szórd meg a posztjaidat minél több kapcsolódó hashtaggel, így az app felkínálhatja őket az adott témákban keresőknek.
Bár olyan varázsszó nem létezik, ami egyből a For You oldalra repít, a TikTok minden segítséget megad ehhez. Például azzal, hogy posztoláskor felajánlja az aktuálisan trendingelő szavakat.
Használd a duett és a stitch funkciókat! Ez a két kreatív eszköz lehetővé teszi, hogy más tartalomgyártókra reagálva posztolj, vagy akár együtt is működhetsz velük. A duettel ezt osztott képernyős formában teheted, míg a stitch funkciót használva több darabból fűzheted össze a videókat. Ilyen módon kapcsolódhatsz mások közönségével is.
A videódat kommentelhetik, kritizálhatják, újraértelmezhetik – mindegy is, amíg beszélnek rólad, ezzel újabb TikTok-követőket toborozva neked.
Indíts kihívásokat és nyereményjátékokat! Itt bátran elrugaszkodhatsz a saját márkádtól vagy termékedtől, elég, ha valamilyen formában utalsz rá.
Egyes kihívások hamar kifújnak, míg mások hónapokig hömpölyögnek. Javíthatod az esélyeidet, ha olyasmivel állsz elő, amihez sokan tudnak kapcsolódni vagy szórakozni rajta. Még azok is, akik nem tartoznak a közvetlen célcsoportodba.
Hirdess! Nem elég, hogy célközönség és lokáció alapján targetálhatsz, azokra is lőhetsz, akik korábban már kapcsolatba léptek a tartalmaiddal. Közben pedig folyamatosan nyomon követheted, melyik hirdetésed hogyan teljesít.
A TikTok-hirdetés sajátos műfaj, ezért első körben olvasd el hozzá a részletes útmutatónkat! Ha pedig szeretnél igazán mélyható tudást szerezni a témában, TikTok hirdetések képzésünkön erre is van lehetőség.
Még így sem sikerül TikTok-követőket gyűjtened? Akkor se keseredj el! Itt még akkor is virálissá válhat a posztod, ha egy darab TikTok-követővel sem büszkélkedhetsz. Ontsad magadból a releváns, trendi, szellemes és minőségi tartalmakat – ez a legfontosabb, a többi pedig jön magától.
Bánki Attila
Kategóriák
- Cikkek (41)
- Gondolataink (14)
- Home office (5)
- Humor (1)
- Infláció 2022 (1)
- Online Marketing Képzés (9)
- Smart HR (3)
- Tippek (9)
- Toborzás (1)
- Uncategorized (2)
- Válság (1)
- Vélemények (5)
- Webbyskill (4)