Ma már nem lehet mentséged rá, ha nem hirdetsz a TikTokon, ahol magyarok millióit érheted el. Nem tudod, hogyan kezdhetnél neki? Akkor jó helyen jársz: minden az üzleti fiók regisztrációjával indul, amihez ebben a cikkben step-by-step útmutatót nyújtunk. A folyamat körülbelül öt percedet fogja igénybe venni, és ha nem szeretnéd, még a céges információkat sem kell feltétlenül megadnod hozzá.

A cikk időtartama: 8 perc

Szerző: Bánki Attila

Frissült: 2024.02.21.

Először is nyisd meg a TikTok for Business oldalt! Innen kezdheted el a regisztrációt a jobb sarokban lévő GetStarted gombtól indulva. Az egész folyamat nem lesz sem hosszabb, sem nehezebb, mint egy pizzarendelés.

A kitöltéshez elég néhány adat, ahogyan az alapszintű angoltudás is. Ha még töprengsz a részleteken, az sem gond, mivel itt elég a – tágan értelmezett – üzleti területed és a választott üzleti nevedet megadnod.

Mire lesz szükséged? – Gyors lista az előkészületekhez:

  • Kell egy név (fantázia név)
  • Mobilszám
  • E-mail cím

Ha még nincs céged, akár egy fantázianévvel is előállhatsz. Persze, szerencsés amellett maradni, amivel egyébként is jelen vagy a közösségi médiában. Ha viszont frissen pattant ki az ötlet a fejedből, és szeretnél valami újjal előrukkolni, ahhoz igénybe vehetsz egy névgenerátort – még üzleti területet, sőt egy rövid leírást is megadhatsz, hogy elárasszon ötletekkel. 

Ezek után már csak egy mobilszámra vagy e-mailre lesz szükséged. Ha Gmail-címeddel regisztrálnál, az oldal külön felületre visz. Az országot, időzónát és pénznemet már be sem kell írnod, ezeket automatikusan felismeri.

Miután leokéztad a TikTok diszkriminációellenes szabályzatát, a számlázáshoz megadhatod a tizenegy jegyű adószámod és a céged nyilvántartási számát is – ám még ez sem kötelező. Ahogy az apróbetűs részben olvashatod, adószám nélkül egyszerűen a helyi adózási szabályokat alkalmazzák majd.  

Kiválaszthatod azt is, automatikusan vagy manuálisan fizetnél a hirdetésekért. Jó tudnod, hogy ez nem a hirdetési felület fix díja! Ilyet a TikTok nem számít fel, csak a már beállított kampányaid költségeit számlázza ki neked. Ha az automatikus fizetést választod, akkor hetente vagy havonta le is vonja a pénzt a számládról.

Ha ezzel megvagy, kész is vagy! Az Ads Managerben találod magad, ahol bele is vághatsz a tartalomkészítésbe. Néhány hasznos információ, hogy honnan kaphatsz még segítséget:

  • A „Business Help Center” lehetőség a regisztráció előtt és után is elérhető.
  • Regisztráció után, az üzleti fiókodban elérhető Customer Supportnál témakör alapján is kereshetsz. 
  • Ugyanitt ticketet is nyithatsz, hogy közvetlenül tedd fel a kérdésedet az ügyfélszolgálatnak. Erre 2 munkanapon belül ígérnek választ.

Mivel meglehetősen nagy az érdeklődés TikTok témában, ezért a ezt a cikket folyamatosan frissítjük és egészítjük ki. Ha valami elavult benne, szólj nekünk!  Ha pedig szeretnéd közelebbről megismerni a TikTok hirdetési típusait, mielőtt még pénzt költenél, ezt megteheted TikTok-hirdetések képzésünkön.